ČtemeČesky

Logo a základ brandu pro projekt on-line knihkupectví s českými knihami pro expaty v zahraničí

Logo ČtemeČesky

Očekávání klientky

Klientka se na mě obrátila s žádostí o vytvoření loga. Domluvily jsme se, že jí rovnou navrhnu i barevnou paletu a písma, aby měla ucelený základ pro svůj brand a aby vše k sobě hezky ladilo.

ČtemeČesky Brand Board
Balíček

Logo & základ brandu

Realizace

2021

Vytvořily jsme spolu zadání

Začaly jsme dotazníkem, ve kterém jsem klientku vyzpovídala a provedla otázkami, které lehce zabrousí např. do vize značky, marketingové strategie, a nad kterými si mohla v klidu popřemýšlet.

Na osobní schůzce jsme pak vše ještě prošly a doladily. Nemusíte mít obavy, pokud se ztrácíte v grafických, nebo marketingových pojmech. Společně vše vykomunikujeme. Co bude potřeba vám ráda vysvětlím.

Je pochopitelné, že na začátku podnikání třeba ještě nevíte, kdo je váš ideální klient atp. Zrovna u této zakázky jsem klientce pomohla upřesnit cílové skupiny.

Zákaznice uváděla děti 2-15 let. Vyjasnily jsme si, že literatura sice bude pro děti, ale knihy budou kupovat nejčastěji rodiče, nebo školy. Grafika proto musí zaujmout tyto 2 skupiny. Z rozhovoru nám vzešly dvě cílové skupiny – Češi žijící v zahraničí, hlavně maminky 25-40 let a učitelé škol.

Součástí zadání, které jsme vytvořily, bylo, že značka má působit hravě a klientka preferuje čistý design a použití české trikolory, která bude symbolizovat státní barvy.

Abych získala představu o jejím vkusu, nechala jsem si poslat ukázky log, která se jí líbí.

Návrhy loga ČtemeČesky
Čteme Česky

Explikace loga

Symbol vznikl ze spojení čtoucího dítěte a zakomponování „klínu“ z české vlajky.

K základní idee návrhu jsem zkoušela více variant obličejů dítka. Od univerzálnějšího, přes kluka až po holčičku a s drobnými nuancemi ve výrazu.

Klientce jsem nakonec poslala, místo jednoho návrhu, výběr několika nejpovedenějších. Aby si sama vybrala, co bude jejímu srdci nejblíž a nejvíc s ní zarezonuje.

Písmo

Jako základní písmo (pro delší texty) jsem zvolila příjemné oblejší a bezpatkové písmo.

Pro nadpisy pak patkové písmo, které odkazuje k tradičním knižním písmům a působí seriózně, což je žádoucí vzhledem k cílové skupině.

ČtemeČesky písma fonty
ČtemeČesky barvy barevná paleta

Barevná paleta

K základním barvám vycházejícím z trikolory jsem pro vizuální identitu navrhla navíc dvě modré (jako sekundární barvy) a jednu neutrální barvu. Aby se s paletou dobře pracovalo pro různá použití a materiály, a byla možná větší variabilita.

Výsledkem je logo, na které má klientka výborné ohlasy.

Jaroslava Trnková

Mockrát děkuju za skvělý profesní zážitek. Petra je profesionální, má smysl pro detail, pozorně naslouchá přáním a potřebám, o práci hodně přemýšlí a výsledek je – v mém případě – logo, které je přesně takové, jaké jsem si představovala. Ihned jsem pak požádala o grafiku záložek a netrvalo dlouho a opět jsem měla v mailu práci, která naprosto splnila moje představy. Určitě se na Petru v budoucnu ještě obrátím.

Jaroslava Trnková

zakladatelka projektu ČtemeČesky a překladatelka

Tato ukázka práce odpovídá balíčku Logo & základ brandu.

Chcete i vy grafiku, ze které budete nadšení?