ČtemeČesky
Logo a základ brandu pro projekt on-line knihkupectví s českými knihami pro expaty v zahraničí
Očekávání klientky
Klientka se na mě obrátila s žádostí o vytvoření loga. Domluvily jsme se, že jí rovnou navrhnu i barevnou paletu a písma, aby měla ucelený základ pro svůj brand a aby vše k sobě hezky ladilo.
Balíček
Logo & základ brandu
Realizace
2021
Vytvořily jsme spolu zadání
Začaly jsme dotazníkem, ve kterém jsem klientku vyzpovídala a provedla otázkami, které lehce zabrousí např. do vize značky, marketingové strategie, a nad kterými si mohla v klidu popřemýšlet.
Na osobní schůzce jsme pak vše ještě prošly a doladily. Nemusíte mít obavy, pokud se ztrácíte v grafických, nebo marketingových pojmech. Společně vše vykomunikujeme. Co bude potřeba vám ráda vysvětlím.
Je pochopitelné, že na začátku podnikání třeba ještě nevíte, kdo je váš ideální klient atp. Zrovna u této zakázky jsem klientce pomohla upřesnit cílové skupiny.
Zákaznice uváděla děti 2-15 let. Vyjasnily jsme si, že literatura sice bude pro děti, ale knihy budou kupovat nejčastěji rodiče, nebo školy. Grafika proto musí zaujmout tyto 2 skupiny. Z rozhovoru nám vzešly dvě cílové skupiny – Češi žijící v zahraničí, hlavně maminky 25-40 let a učitelé škol.
Součástí zadání, které jsme vytvořily, bylo, že značka má působit hravě a klientka preferuje čistý design a použití české trikolory, která bude symbolizovat státní barvy.
Abych získala představu o jejím vkusu, nechala jsem si poslat ukázky log, která se jí líbí.
Explikace loga
Symbol vznikl ze spojení čtoucího dítěte a zakomponování „klínu“ z české vlajky.
K základní idee návrhu jsem zkoušela více variant obličejů dítka. Od univerzálnějšího, přes kluka až po holčičku a s drobnými nuancemi ve výrazu.
Klientce jsem nakonec poslala, místo jednoho návrhu, výběr několika nejpovedenějších. Aby si sama vybrala, co bude jejímu srdci nejblíž a nejvíc s ní zarezonuje.
Písmo
Jako základní písmo (pro delší texty) jsem zvolila příjemné oblejší a bezpatkové písmo.
Pro nadpisy pak patkové písmo, které odkazuje k tradičním knižním písmům a působí seriózně, což je žádoucí vzhledem k cílové skupině.
Barevná paleta
K základním barvám vycházejícím z trikolory jsem pro vizuální identitu navrhla navíc dvě modré (jako sekundární barvy) a jednu neutrální barvu. Aby se s paletou dobře pracovalo pro různá použití a materiály, a byla možná větší variabilita.
Výsledkem je logo, na které má klientka výborné ohlasy.
Mockrát děkuju za skvělý profesní zážitek. Petra je profesionální, má smysl pro detail, pozorně naslouchá přáním a potřebám, o práci hodně přemýšlí a výsledek je – v mém případě – logo, které je přesně takové, jaké jsem si představovala. Ihned jsem pak požádala o grafiku záložek a netrvalo dlouho a opět jsem měla v mailu práci, která naprosto splnila moje představy. Určitě se na Petru v budoucnu ještě obrátím.
Jaroslava Trnková
zakladatelka projektu ČtemeČesky a překladatelka
Tato ukázka práce odpovídá balíčku Logo & základ brandu.